POZÍCIA: psychologička s prvou atestáciou
MIESTNOSŤ: č. 306
TEL: 038/285 0903
Mgr. Eva Sobotová
Životopis
Moje motto:
„Každé dieťa je jedinečné a v každom jednom sa ukrýva potenciál urobiť svet trochu lepším miestom.“
Vzdelanie:
2018 – Prvá atestácia u pedagogických a odborných zamestnancov s názvom: Skupinový intervenčný program pre deti s poruchami správania, MPC Bratislava
2014 – Ukončená príprava na výkon práce v zdravotníctve, SZU Bratislava
2012 – Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Filozofická fakulta, Trnava, odbor: Psychológia Mgr.
2010 – Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, Banská Bystrica, odbor: Psychológia Bc.
Odborná prax:
2013 – doteraz, CPPPaP Partizánske, psychologička, metodička pre školských psychológov okresu Partizánske
2012 – Nemocnica s poliklinokou v Prievidzi so sídlom v Bojniciach, psychiatrické oddelenie
Profesijné zameranie:
Individuálna a skupinová diagnostika školskej spôsobilosti
Rozvíjajúce programy pre deti s odloženou školskou dochádzkou
Psychologická diagnostika detí a žiakov: intelektové schopnosti a štruktúra intelektu, kognitívne schopnosti, percepčno-kognitívne a senzomotorické funkcie, osobnosť, poruchy aktivity a pozornosti, poruchy správania, emočné ťažkosti
Diagnostika profesijných predpokladov žiakov a poradentvo k výberu SŠ a VŠ
Diagnostika a terapia vzťahovej väzby u detí a dospievajúcich
Rodinná terapia zameraná na vzťahovú väzbu
Metodické vedenie a konzultácie pre rodičov, odborných a pedagogických zamestnancov
Realizácia preventívnych aktivít formou skupinovej psychologickej intervencie.
Diagnostika sociálnych vzťahov v triede (sociometria..)
Realizácia preventívnych programov, besedy a prednášky pre žiakov, učiteľov a rodičov
Individuálne a skupinové psychologické vedenie detí a žiakov s ťažkosťami v rôznych oblastiach (emocionálne ťažkosti, poruchy príjmu potravy, rodinné problémy, zvládanie záťažových situácií, poruchy správania a deti s ADHD…)
Krízová intervencia v prípade samovražedného pokusu alebo v prípade prírodnej katastrofy, smrti žiaka a učiteľa na školách
Metodické vedenie a organizácia pracovných stretnutí pre školských psychológov pre okres Partizánske
Vedúca oddelenia poradenstva v osobnostnom, vzdelávacom a kariérovom vývine a prevencii v CPP Partizánske
Iná odborná činnosť:
2021 – Členka expertnej skupiny pre duševné zdravie, Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR
2020 – súčasnosť: Uvádzajúci odborný zamestnanec pre kariérovú pozíciu začínajúci odborný zamestnanec: psychológ
Ďalšie vzdelávanie (kurzy a školenia):
Základný program funkčného vzdelávania - 74 hod.
Diagnostika (Baum test, Woodcock-Johnson IE II, detská kresba, COMDI, TABaK, Stanford – Binetova intelig. škála, Kaufmanova hodnotiaca batéria pre deti, WISC III., SON-R, projektívne techniky, Hous – Tree – Person test, Familienbrett – rodinná doska)
Kurz hypnózy a autohypnózy, Bratislava
Základný kurz v Rorschachovej metóde – 135 hod.
Úvod do psychoterapie detí a adolescentov I., II., III., Liptovský Ján
Multidisciplinárny prístup v diagnostike a liečbe vývinových porúch reči, učenia a správania, Liptovský Mikuláš
Integratívny korekčný program pre deti s ADHD, Bratislava
Autogénny tréning I. – základný stupeň, Bratislava
Krízová intervencia v prostredí škôl a školských zariadení, Bratislava
Inovačné vzdelávanie – Aktivizujúce metódy vo výchove, Prievidza, 105 hod
Sociálno – psychologický výcvik v supervízii modul B,C, EASC, 225 hod.
Snoezelen v teórii a praxi, Bratislava
Využitie kognitívne – behaviorálnych metód vo výchovnom a vzdelávacom procese u žiakov s ADHD a poruchami správania, Bratislava
Neurobiologická podstata ADHD, Autizmu a DMO, Trenčín
Intenzívny kurz práce s terapeutickými kartami, Žilina
Neurofyziologické príčiny zlyhávania vo výchovno – vzdelávacom procese u detí so ŠVVP, Kremnica
Zámerné sebapoškodzovanie u adolescentov, Partizánske
Poruchy príjmu potravy – špecifiká v psychoterapii, Žilina
Aktualizačné kontinuálne vzdelávanie: Rozvoj digitálnej gramotnosti u pedag a odborných zamestnancov, Topoľčany
Integratívny korekčný program Mirabilis pre deti s problémovým správaním v prostredí ZŠ, Partizánske
Hyperaktívne dieťa a jeho osobnosť, charakteristické prejavy a správanie, vhodná spolupráca s triedou a učiteľkou, Bratislava
Šikanovanie a kyberšikanovanie, Banská Bystrica
Posudzovanie spôsobilosti k zahájeniu školskej dochádzky, Bratislava
Aktualizačné vzdelávanie: Krízová intervencia na školách pre psychológov, školských psychológov a sociálnych pracovníkov, Kysucké Nové Mesto
Diagnostika, terapia a intervencia detí s vývinovými poruchami učenia a správania v inklúzii, Partizánske
Aktualizačné vzdelávanie: Multimediálne tabletové zariadenia v edukačnom procese, Topoľčany
Aktualizačné vzdelávanie: Preventívny program zameraný na rizikové správanie dospievajúcich vo vzťahu k sebaponímaniu a body imidžu, BA
Aktualizačné vzdelávanie: Odborný zamestnanec ako aktér psychosociálneho rozvoja detí a žiakov, Bratislava
Aktualizačné vzdelávanie: Možnosti účinnej intervencie u detí s agresívnymi prejavmi správania, Demänovská Dolina
Aktualizačné vzdelávanie: Práca s údajmi v prostredí Microsoft Excel, Topoľčany
Práca s deťmi s poruchami správania, Žilina
Sebapoškodzovanie v detskom a adolescentnom veku, Demänovská Dolina
Kognitívne behaviorálna intervencia pri práci s úzkostnými deťmi, Demänovská Dolina
Aktualizačné vzdelávanie: Využitie preventívneho programu Aby sme si rozumeli v selektívnej prevencii v materskej škole, Bratislava
Aspergerov syndróm, Zemianské Kostoľany
Dieťa s problémovým správaním v školskom prostredí, Martin
Pomalé pracovní tempo a možnost jeho rozvoje, Topoľčany
Detská agresivita – kam až to môže zájsť?, Partizánske
Odborný seminár o šikane a kyberšikane, Trenčín
Dieťa s diabetes mellitus v škole, Bratislava
Krízová intervencia na školách v prípade samovražedného zámeru a po samovražednom pokuse na školách, Žilina
Výcvik v rodinnej terapii a terapii vzťahovej väzby, Inštitút rodinnej terapie a terapie vzťahovej väzby, Martin, 180 hod.
Inovačné vzdelávanie: Inovácie vo výchovno poradenstve a prevencii prostredníctvom multidisciplinárnej spolupráce, VÚDPaP, 350 hod.
Predstavenie psychodiagnostických metodík – TTD, TKC, KOGNI-T, TABAK a TABAK-C, online seminár
Inovačné vzdelávanie: Klíma triedy/skupiny – dôvera, bezpečie a prijatie všetkých bez rozdielu, MPC Trenčín
Jak použít 5 kroků pro emoční první pomoc při stresu, webinár
IACAPAP: Special Session with Section of Child and Adolescent Psychiatry of the Slovak Psychiatric Asociation, webinár
Tréning ASSYST Humanitarian Psychosocial Project, Český inštitút pre psychotraumatológiu a EMDR, webinár
Stimulačný program pre deti predškolského veku, online seminár
Inovačné vzdelávanie: Sandplaying – využitie pieskoviska v diagnostike, poradenstve a v terapii, Inštitút rodinnej terapie a terapie vzťahovej väzby, Martin
Publikačná činnosť:
Co platí na hyperaktivní děti, Psychologie dnes, 2013, s. 52 – 54
Co potřebují traumatizované děti?, Psychologie dnes, 2015, s. 44 – 46